Bel +31 (0)40 209 22 40,   Whatsapp of mail info@ipmpartners.nl
Home APPeL – Meer Informatie

APPeL

Wilt u meer structuur aanbrengen in uw organisatie? Het overzicht behouden over alle teams? APPeL biedt uitkomst. Lees hier hoe deze unieke applicatie werkt en wat het voor u betekent.

Wat is APPeL?

APPeL is afgeleid van het Franse ‘appeler’ (oproepen of een beroep doen op). Met APPeL gaat u over tot actie! En zoals de eerste drie letters al zeggen: het is een online applicatie. Beter gezegd, het is een cloud applicatie. Makkelijk toegankelijk voor iedereen in uw organisatie.

Vanaf nu: werken vanuit klantketens met KPI’s die wél werken

Geen organisatie is hetzelfde. Een hogeschool heeft andere doelstellingen dan een zorginstelling, een productiebedrijf of een handelsonderneming. Wat al deze organisaties wel gemeen hebben, is dat de klant centraal staat. En of deze nu klant, student, cliënt of inwoner heet, hen de beste ervaring geven in het afnemen van het product of de dienst, is wat elke organisatie nastreeft. Zij maken per slot van rekening de reis door uw organisatie. Dat vraagt een goede tactiek (of processen) waarop goed kan worden gestuurd met KPI’s die er toe doen. Voor APPeL is dat geen probleem. Er staan wel 1000 KPI’s tot uw beschikking waar u uit kunt kiezen! Filteren gaat gemakkelijk. Deze KPI-definities vormen de basis voor uw teams. Een leidraad die u wijst waar u op moet sturen. Uiteraard kunt u deze KPI’s eenvoudig aanpassen, zodat deze helemaal passen bij uw stijl en organisatie.

APPeL

Werken vanuit KPI’s

APPeL

Werken vanuit KPI’s

Verbeter uw prestatiedialoog met APPeL

Hoeveel meetings heeft u op een dag? Grote kans dat u toch minstens 20% van de tijd in vergaderingen of calls zit. Het beheerst al snel uw agenda. Dat kan anders! Door meetings efficiënter te maken nemen deze minder tijd in beslag én zijn deze effectiever. Met APPeL wordt dit werkelijkheid en bespaart u al gauw tot 50% op de totale vergadertijd. Hoe? In APPeL verbeteren de volgende functies de prestatiedialoog in uw organisatie:

  • Meetings staan ingericht in APPeL en worden automatisch in uw agenda gezet. Bij iedere meeting is een ‘attendance check’, zodat achteraf in één oogopslag te zien is wie aanwezig waren.
  • Aan het einde van iedere vergadering geven de aanwezigen een score aan de meeting op het gebied van progressie en prestatie. Was deze effectief? Uiteraard wordt deze score ook beargumenteerd in een reflectie.
  • Historie wordt bewaard door simpele rapportages per klantketen, prestatiedialoog, KPI en actiepunten, welke ook met derden kunnen worden gedeeld. Zo is dus organisatie breed (en eventueel daarbuiten) inzichtelijk hoe het ervoor staat.
  • Openstaande acties staan in het overzicht. Hierbij kunt u filteren op uzelf of op anderen en op de prestatiedialoog.
  • Deze acties kunt u zetten op ‘bespreken’ of niet. Zijn er geen openstaande punten bij dit onderwerp? Dan hoeft het dus ook niet te worden meegenomen in de meeting. Dat scheelt weer tijd!

Tijd voor een nieuwe tactiek

Iedere organisatie herbergt enorm veel kennis. Van echte vakkennis tot technische handigheidjes. Het is aan te bevelen om binnen uw organisatie al deze kennis en tips op een centrale plek op te slaan, zodat deze informatie toegankelijk is en blijft voor iedere medewerker. Oók als de bron van die kennis (namelijk een medewerker) op een dag vertrekt bij uw organisatie. APPeL voorziet hierin met een aparte omgeving ‘tactiek’.

  • Maak nieuwe pagina’s aan over een onderwerp. Bijvoorbeeld een handleiding over hoe APPeL effectief te gebruiken! Maar ook vakinhoudelijke kennis.
  • Bekijk wie de pagina heeft gelezen. Dit is handig als deze informatie bestemd is voor een specifiek team.

APPeL, de KPI-coach voor uw hele organisatie!

Atijd inzicht in de progressie en prestatie van de KPI’s op het niveau van directie, klantketen, team en individu.