Blog & Updates

KPI’s die wél werken: nieuw boek

Peter Geelen, 22-03-2016

KPI's (Kritische Prestatie Indicatoren) leiden dikwijls tot blijvende schade voor organisaties. Het middel is vaak erger dan de kwaal. Terwijl KPI’s juist een zeer positief effect zouden kunnen hebben.

Lees verder

Innovatie versnellen betekent ruim baan maken

Fred Vijvers, 19-03-2016

Als iets werkt als een katalysator voor vernieuwing, dan is dat een stevige crisis. Vraag het maar aan ’s lands grootste kruidenier, dé bank of, recentelijk, Das Auto.

Lees verder

Klanten blij maken? Selectie is de sleutel

Fred Vijvers, 16-03-2016

Verhalen over klanttevredenheid hebben één ding gemeen: een medewerker die echt luistert en meer doet dan verwacht speelt hierin de hoofdrol. Dat zie je bijvoorbeeld bij de anekdoten die bewust binnen supermarktketen Jumbo worden doorverteld. Nadat bij een oudere klant een blikje tomatenpuree is ontploft, witten supermarktmedewerkers de muur. En toen een 96-jarige dame zichtbaar moeite had met boodschappen doen, kreeg zij wekelijks hulp bij het winkelen aangeboden.

Lees verder
MVO

iPM Partners ondersteunt Asian Kidz Support

Sanne Geelen, 12-02-2016

iPM Partners laat onder andere onderwijsinstellingen beter presteren. Op deze manier dragen wij een steentje bij aan een betere samenleving. Wij willen deze maatschappelijke betrokkenheid verder vergroten door het steunen van onder andere Asian Kidz Support. AKS ondersteunt kinderen in Azië in relatie tot onderwijs. Ze investeren in voorzieningen zoals leslokalen, toiletten, lesmateriaal, etc. Geld komt terecht waar het moet. AKS ondersteunt kinderen in het kunnen genieten van onderwijs, dat heeft het meeste effect. Strategie omzetten in resultaat.

Lees verder

Cursus integraal Performance Management

Peter Geelen, 25-10-2015

Levert Performance Management niet op wat u er van te voren van verwacht had? Een aanzienlijk deel wordt veroorzaakt door de wijze waarop het programma en de KPI structuur vorm worden gegeven. Integraal Performance Management (iPM) voorkomt deze barrières en heeft in de praktijk baanbrekende resultaat verbeteringen gerealiseerd.

Lees verder

WSD helpt 2400 mensen aan werk

Sanne Geelen, 21-04-2015

Altijd fijn om te lezen wanneer het goed gaat met een van onze klanten. Zo ook met WSD. Uit bijgevoegd krantenbericht blijkt dat WSD klaar is voor de toekomst, Participatiewet proof.

Lees verder

9 statistieken over klantbeleving

Sanne Geelen, 15-04-2015

Alleen zeggen dat klantbeleving belangrijk is en dat de klant centraal moet worden gesteld, geeft niet het gewenste resultaat. Klantbeleving gaat om het managen en op het juiste moment overtreffen van de door de organisatie geschepte klantverwachting. Een organisatie moet hier zelf invulling aan geven in de bedrijfs- en de daaruit afgeleide klantcontactstrategie.

Lees verder

Cursus integraal Performance Management

Sanne Geelen, 21-03-2015

Verbeter de aansturing van uw business, optimaliseer processen, verhoog het serviceniveau en verlaag faalkosten. Voer ook bij uw organisatie een Performance Management systeem van wereldklasse in. Laat uw organisatie direct significant beter presteren en verhoog het rendement. 

Er zijn nog plekken vrij voor de cursus integraal Performance Management op 8 en 9 april in Hotel Mercure Amsterdam Airport. In november 2014 afgesloten met een gemiddelde beoordeling van 8,2 voor de cursus en 8,5 voor de docent, met evaluaties als “zeer leerzaam en praktisch” en “ik ga dit zeker toepassen in de praktijk”. Schrijf u in via deze website.

Lees verder

Het belang van klantervaring

Sanne Geelen, 17-03-2015

Het moment van klant contact, is het moment waarom het draait binnen organisaties. Het moment om aan de klant te laten zien wat ze voor hem of haar kunnen betekenen. Een goede klant ervaring zal er voor zorgen dat de klant terug komt. Dus is het enorm belangrijk dat alles in de (virtuele) winkel er tiptop uit ziet. Neem nou bovenstaande foto van het ondergoed. In December wees een collega desbetreffende winkel op deze fout, maar in plaats van er iets aan te doen, laat het personeel het gewoon zo staan. Alhoewel de klant de moeite heeft genomen naar de winkel te komen, lijkt het niet belangrijk genoeg om te zorgen dat de winkel er tiptop uit ziet. Helaas is dit voorbeeld nog lang niet het enige voorbeeld van een fout tijdens dit cruciale moment.

Lees verder