Blog & Updates

Prikkelende KPI-sessie voor uw MT?!

Peter Geelen

Het vorig jaar verschenen boek KPI’s die wél werken werkt. Lezers zijn massaal aan de slag gegaan met het hierin beschreven gedachtegoed van Peter Geelen. Wilt u ook beter leren samenwerken en echt volledig gaan focussen op klanten? Grijp dan nu uw kans. De auteur geeft eenmalig tien inspiratiesessies weg voor managementteams.

Lees verder

Jubileumevent iPM Partners

Fred Vijvers

Peter Geelen had 10 jaar geleden een droom. De grondlegger van iPM wilde zijn verbeteraanpak van organisaties in de praktijk bewijzen. Niet alleen, maar samen met partners. De eerste partner die zich in 2007 bij hem voegde was Robert Bukkems. Zo ontstond iPM Partners. Het bedrijf groeide door naar 20 ‘unconsultants’ en 70 klanten. Reden voor een event vol infotainment.

Lees verder

Aanmoedigingscultuur leidt tot meer verhuur

Willem Suppers

Woningcorporaties moeten inspelen op veranderingen in markt en maatschappij. Dat lukt alleen als de organisatie ook verandert. Poort6 werkte met hulp van iPM Partners aan een aanmoedigingscultuur en bracht meer structuur aan. Resultaat: minder leegstand, snellere doorlooptijden en een hogere klanttevredenheid.

Lees verder

Drie keer krachtiger door kickboksen

Hester Poelman

Bij kickboksen denken veel mensen aan testosteron en spierbundels. Toch zijn er steeds meer ‘keurige’ vrouwen, zoals ik, die deze sport ook beoefenen. Kickboksen helpt mij in mijn werk als teamcoach. Hier vertel ik u hoe.

Lees verder

Stop de snifo (staat niet in mijn functieomschrijving)

Hester Poelman

Dat je klanten niet met een kluitje in het riet moet sturen, weet iedereen wel. Toch wemelt het van mensen die dit doen, zoals laatst bij mijn garage. Zo stopt u deze snifo’s.

Lees verder

Training: KPI’s die wél werken

Peter Geelen

De waan van de dag plaagt veel ondernemers. Ze noemen strategie ‘dé belangrijkste uitdaging’. Tegelijk, echter, beseffen ze dat ze ‘te weinig tijd vrijmaken voor strategieontwikkeling’. Dit nummer 1-knelpunt voor ondernemers vormt een groot risico. Zeker in deze tijd waarin het speelveld snel verandert en dus vraagt om reactievermogen.

Lees verder

Een SLA is vaak niet zo geslaagd

Peter Geelen

‘Relaties die wél werken’, was het thema van de Contractmanagementdag van de Nederlandse Vereniging voor Inkopers. Als spreker mocht ik uitleggen hoe ‘KPI’s die wél werken’ hieraan kunnen bijdragen.

Lees verder

AH vs. Jumbo: 4 tips over het "overtreffen van de klantverwachting"

Luc van Sas

In mijn werk mag ik bedrijven begeleiden bij het bepalen van de strategie en de vertaling hiervan naar medewerkers. Wat mij daarbij opvalt is dat tegenwoordig iedereen “de klantverwachting wil overtreffen”. Het Engelse customer delight (en de daaraan gekoppelde 9+-klantervaring) zijn nu alweer een paar jaar hot. Maar wat heeft u hier als bedrijf nu écht aan?

Lees verder

Expert maakt klanten blij: van klacht naar kracht

Peter Geelen

Elektronicabedrijf Expert laat zien wat je moet doen met klachten: de verwachtingen overtreffen. Hoe ze van een klager een fan maakten. 

Bij het aanschaffen van een nieuwe droger, twijfelde Marcel tussen twee modellen. Zou hij kiezen voor die goedkope recht-toe-recht-aan model? Of moest het die duurdere droger worden die, dankzij een automatische vochtmeter, afslaat als de was droog is? Hij koos voor het laatste model tegen pakweg 20 procent meerkosten.

Lees verder