Blog & Updates

DSO op orde. Net promoter score nul!

Peter Geelen

U herkent het wel. De nieuwe jaarlijkse polis van de verzekeraar komt binnen. Het gaat om een zakelijke rechtsbijstand verzekering en inderdaad het afgelopen jaar zijn er wat mutaties geweest in de juridische structuur. De vraag van de verzekeraar om het polisblad goed te controleren en bij onjuistheden deze te mailen. Direct gedaan en ontvangstbevestiging gekregen. Vervolgens gaat het mis.

Lees verder

KPI

Peter Geelen

KPI’s die wél werken, het boek van Peter Geelen en Luc van Sas, staat nu al op plaats 3 in de top 100 management boeken. Niet verwonderlijk omdat organisaties zoveel betere resultaten kunnen boeken als ze anders met kritische prestatie-indicatoren zouden omgaan.

Lees verder

5 Valkuilen bij KPI

Peter Geelen

KPI's (Kritische Prestatie indicatoren) beloven organisaties beter te presteren. In de praktijk valt dat echter tegen. In mijn nieuwste boek ‘KPI’s die wél werken’ bespreek ik de belangrijkste vijf valkuilen en hoe het wel moet. 

Lees verder

Hoe wordt u een speedboot?

Peter Geelen

Traditionele organisaties moeten zich grote zorgen maken. Althans, als je de vele verhalen over disruptieve bedrijven zoals Amazon en Spotify mag geloven. Met een nieuw businessmodel, een minimum aan medewerkers en slim internet geven ze traditionele spelers in hun sectoren het nakijken. V&D en Free Record Shop kunnen erover meepraten.

Lees verder

Deel lief en leed én een doel

Marcel de Wit

Als je kritisch kijkt naar teams (wij zitten in gemiddeld zeven teams tegelijk!) waar je in zit, moet je toegeven: niet elk team is top. Je hebt vast weleens meegemaakt dat veelvuldig vergaderen tot niets leidde. Of dat teamleden wegduiken als er naar vrijwilligers wordt gevraagd.

Lees verder

KPI’s die wél werken: nieuw boek

Peter Geelen

KPI's (Kritische Prestatie Indicatoren) leiden dikwijls tot blijvende schade voor organisaties. Het middel is vaak erger dan de kwaal. Terwijl KPI’s juist een zeer positief effect zouden kunnen hebben.

Lees verder

Innovatie versnellen betekent ruim baan maken

Fred Vijvers

Als iets werkt als een katalysator voor vernieuwing, dan is dat een stevige crisis. Vraag het maar aan ’s lands grootste kruidenier, dé bank of, recentelijk, Das Auto.

Lees verder

Klanten blij maken? Selectie is de sleutel

Fred Vijvers

Verhalen over klanttevredenheid hebben één ding gemeen: een medewerker die echt luistert en meer doet dan verwacht speelt hierin de hoofdrol. Dat zie je bijvoorbeeld bij de anekdoten die bewust binnen supermarktketen Jumbo worden doorverteld. Nadat bij een oudere klant een blikje tomatenpuree is ontploft, witten supermarktmedewerkers de muur. En toen een 96-jarige dame zichtbaar moeite had met boodschappen doen, kreeg zij wekelijks hulp bij het winkelen aangeboden.

Lees verder
MVO

iPM Partners ondersteunt Asian Kidz Support

Sanne Geelen

iPM Partners laat onder andere onderwijsinstellingen beter presteren. Op deze manier dragen wij een steentje bij aan een betere samenleving. Wij willen deze maatschappelijke betrokkenheid verder vergroten door het steunen van onder andere Asian Kidz Support. AKS ondersteunt kinderen in Azië in relatie tot onderwijs. Ze investeren in voorzieningen zoals leslokalen, toiletten, lesmateriaal, etc. Geld komt terecht waar het moet. AKS ondersteunt kinderen in het kunnen genieten van onderwijs, dat heeft het meeste effect. Strategie omzetten in resultaat.

Lees verder