Blog & Updates

9 statistieken over klantbeleving

Sanne Geelen, 15-04-2015

Auteur: Sanne Geelen
15-04-2015

Alleen zeggen dat klantbeleving belangrijk is en dat de klant centraal moet worden gesteld, geeft niet het gewenste resultaat. Klantbeleving gaat om het managen en op het juiste moment overtreffen van de door de organisatie geschepte klantverwachting. Een organisatie moet hier zelf invulling aan geven in de bedrijfs- en de daaruit afgeleide klantcontactstrategie.

Uit onderzoek van Econsultancy blijkt dat klantbeleving de trend is van 2015: maar liefst 78% van de bedrijven wereldwijd wil zich met een goede klantbeleving onderscheiden van de rest. Personalisatie wordt hierbij als de drijvende kracht gezien. De statistieken uit deze infographic laten zien hoe belangrijk, maar ook hoe moeilijk dit is.

Wij zijn er van overtuigd dat wij uw organisatie hierbij kunnen helpen. Te beginnen bij het anders inrichten van de organisatie op zo’n manier dat u niet meer om de klant heen kunt.

9-statistieken-klantbeleving

 

Gerelateerde blogs

Het belang van klantervaring

Sanne Geelen, 17-03-2015

Het moment van klant contact, is het moment waarom het draait binnen organisaties. Het moment om aan de klant te laten zien wat ze voor hem of haar kunnen betekenen. Een goede klant ervaring zal er voor zorgen dat de klant terug komt. Dus is het enorm belangrijk dat alles in de (virtuele) winkel er tiptop uit ziet. Neem nou bovenstaande foto van het ondergoed. In December wees een collega desbetreffende winkel op deze fout, maar in plaats van er iets aan te doen, laat het personeel het gewoon zo staan. Alhoewel de klant de moeite heeft genomen naar de winkel te komen, lijkt het niet belangrijk genoeg om te zorgen dat de winkel er tiptop uit ziet. Helaas is dit voorbeeld nog lang niet het enige voorbeeld van een fout tijdens dit cruciale moment.

Lees verder

Loop naar de pomp!

Fred Vijvers, 10-03-2015

Het belang van klantwaarde mag niet onderschat worden.

Pomphouders hebben het zwaar, onder meer door accijnsverschillen met het buitenland. Je zou dus verwachten dat ze hun stinkende best doen om klanten te binden. Toch spreekt dit nog lang niet vanzelf.

Lees verder