Bel +31 (0)40 209 22 40,   Whatsapp of mail info@ipmpartners.nl
Home Blog 15: In drie stappen naar klantgerichte KPI’s die wél werken
Deel dit artikel

Blog 15: In drie stappen naar klantgerichte KPI’s die wél werken

De laatste 14 blogs hebben we u meegenomen in de wereld van iPM ofwel KPI’s die wel werken. Een prestatiemanagementmethode waarbij de klant centraal staat. Niet alleen op de website, maar ook in de besturing van de organisatie.

De hiërarchie gedicteerd door het organogram wordt ondergeschikt aan klantketens. Een methode die verzuiling binnen organisaties tegengaat en samenwerking tussen afdelingen stimuleert. Én een methode waarin we een KPI-structuur bouwen die mensen en data verbindt aan de ambities van de organisatie. Voor de borging worden hierin waarderende en aanmoedigende prestatiedialogen ingericht, waarbij medewerkers elkaar treffen om het iedere dag beter te doen dan de dag ervoor. Uw opbrengst: merkbare betere uitkomsten voor uw organisatie, uw medewerkers én uw klanten. En als extra bonus wordt de vergadertijd gehalveerd.

Organisaties worstelen met KPI’s. Dat zien wij iedere dag. KPI’s zijn te financieel van aard, kijken teveel in de achteruitkijkspiegel en zijn te intern gericht. KPI’s landen onvoldoende op de werkvloer, zijn voor medewerkers betekenisloos en missen de essentie. Dat kan anders. Door de principes van onze iPM methode te omarmen, worden de vijf valkuilen vermeden, die in het boek KPI’s die wél werken staan beschreven.

Klantgerichte KPI’s gaan verzuiling binnen een organisatie tegen en stimuleren de samenwerking tussen afdelingen.

Peter Geelen

De drie stappen voor een juiste KPI-structuur

In 3 stappen kunt u voor uw organisatie met een stukje begeleiding een klantgerichte en toekomstbestendige KPI-structuur bouwen. We loodsen u in enkele weken door onderstaande stappen, zodat u:

  1. uw klantketens kent;
  2. weet op welke KPI’s u moet sturen;
  3. klantgerichte prestatiedialogen krijgt met minder vergadertijd.

Na deze stappen is de ketensamenwerking binnen uw organisatie gestart. Daarna ontwikkelt uw organisatie zich verder tot een klantgerichte data-gedreven organisatie. Hierbij staat de klant centraal in de wijze waarop uw medewerkers en afdelingen samenwerken. U zult gaan ervaren dat uw klant- én medewerkerstevredenheid zullen stijgen. Heeft u interesse in dit toekomstperspectief voor uw organisatie? Laat dan uw gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.

De iPM implementatieaanpak

De afgelopen weken hebben wij u meegenomen in de vragen en veranderingen die wij tegenkomen in de praktijk. Meer leren over hoe u stuurt op KPI’s binnen verschillende organisatieniveaus? Lees het nog eens in onderstaande blogs.

De iPM introductie

  1. Van Planning & Control naar iPM
  2. Klaar voor de start
  3. Stellen van de juiste doelen
  4. Welke klantketens heeft mijn organisatie
  5. Rolverdeling: hiërarchie versus de keten
  6. Tactiek van de keten in beeld
  7. Customer-journey versus klantketens
  8. Hoe bepaalt u de juiste KPI’s
  9. In 10 dagen uw KPI’s op orde
  10. Overlegstructuur in iPM organisatie
  11. Effectieve prestatiedialoog en het nut van BRV
  12. Ontwikkeling van leiders en teamontwikkeling
  13. Aanmoediging als stijl om meer uit teams te halen
  14. iPM in complexe organisaties
  15. Tips voor implementatie

Nieuwsgierig? Kom met ons in contact!

We schetsen wat we vaak zien in de traditioneel gestuurde organisatie en geven aan hoe dat eruitziet wanneer u iPM toepast. Meer weten over gezond performance management? Wij larderen dat met situaties en voorbeelden die we in de praktijk aantreffen. Kom met ons in contact en wij helpen uw organisatie verder!

Terug naar overzicht
Kom in contact!
Peter Geelen
peter.geelen@ipmpartners.nl0646230617

Boek een inspiratiesessie

Boek nu een inspiratiesessie en we laten zien welke KPI’s voor uw organisatie essentieel zijn!

Gerelateerde artikelen

Blog
Blog 8: Vijf tips voor de juiste KPI’s
Blog
5 Valkuilen bij KPI
Bedrijven
Recyclingbedrijf Rotterdam: sturen op KPI’s