Blog & Updates

Training: KPI’s die wél werken

Peter Geelen, 25-04-2017

Auteur: Peter Geelen
25-04-2017

De waan van de dag plaagt veel ondernemers. Ze noemen strategie ‘dé belangrijkste uitdaging’. Tegelijk, echter, beseffen ze dat ze ‘te weinig tijd vrijmaken voor strategieontwikkeling’. Dit nummer 1-knelpunt voor ondernemers vormt een groot risico. Zeker in deze tijd waarin het speelveld snel verandert en dus vraagt om reactievermogen.

Eiland denken en KPI barrières

Een belangrijke onderliggende oorzaak voor deze strategieproblematiek is een te rigide functionele inrichting van de besturing van de organisatie: het organogram is heilig. Dit leidt tot eiland-denken en tot KPI’s die barrières opwerpen voor effectieve samenwerking. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten.

Tijdens de tweedaagse training KPI’s die wél werken leer ik u hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. In deze training leert u:

  • Uw strategie te vertalen naar de juiste KPI’s en acties
  • Het opzetten van een goede KPI-structuur
  • De 5 valkuilen van een KPI-structuur
  • Proces- en prestatieverbetering levend houden
  • Uw serviceniveau te verhogen en uw faalkosten te verlagen
  • Het talent van uw medewerkers echt benutten met KPI’s
  • Sturen op basis van klantketens om zo succesvol samen te werken en continu te verbeteren (LEAN)

Bedien klanten en realiseer ambities 

Schrijf u in voor deze training en zet KPI’s op die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en krijg de ‘knoppen’ waarmee u kunt sturen en uw ambities kunt realiseren. Ik help u op gang en zorg dat u het zelf kunt.

U ontvangt het boek “KPI’s die wél werken” en een certificaat van deelname.

Praktisch:

  • De training vindt plaats op 22 & 23 mei 2017
  • Locatie: Rotterdam
  • Schrijf u in via onderstaand formulier

Inschrijven Training: KPI’s die wél werken.

Gerelateerde blogs

Een SLA is vaak niet zo geslaagd

Peter Geelen, 12-04-2017

‘Relaties die wél werken’, was het thema van de Contractmanagementdag van de Nederlandse Vereniging voor Inkopers. Als spreker mocht ik uitleggen hoe ‘KPI’s die wél werken’ hieraan kunnen bijdragen.

Lees verder

Expert maakt klanten blij: van klacht naar kracht

Peter Geelen, 13-12-2016

Elektronicabedrijf Expert laat zien wat je moet doen met klachten: de verwachtingen overtreffen. Hoe ze van een klager een fan maakten. 

Bij het aanschaffen van een nieuwe droger, twijfelde Marcel tussen twee modellen. Zou hij kiezen voor die goedkope recht-toe-recht-aan model? Of moest het die duurdere droger worden die, dankzij een automatische vochtmeter, afslaat als de was droog is? Hij koos voor het laatste model tegen pakweg 20 procent meerkosten.

Lees verder