Bel +31 (0)40 209 22 40,   Whatsapp of mail info@ipmpartners.nl
Home Evides Waterbedrijf: verandering aan de orde van de dag
Deel deze klantcase

Evides Waterbedrijf: verandering aan de orde van de dag

Het is niet vanzelfsprekend dat er iedere dag water is. Een bedrijf als Evides zorgt daarvoor. Zij wilden beter kunnen inspelen op de klantvraag. Met iPM verbeterde het waterbedrijf zijn proces voor aansluitingen en vergrootte de snelheid van aanpassingen in het net.

Vraag

Evides Waterbedrijf is het drinkwaterbedrijf voor klanten in Zeeland, het zuidwesten van Zuid-Holland en de Brabantse Wal. De divisie Infra is verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het leidingennet tot en met de aansluiting bij de klant. Het waterbedrijf opereert in een omgeving die steeds dynamischer wordt. Veranderingen in het leidingennet zijn aan de orde van de dag. Deze dynamiek vraagt om een specifieke wijze van sturen, waarbij processen continu worden verbeterd. 

Aanpak

iPM Partners heeft Evides Infra met de volgende zaken geholpen:

  • Ontwikkelen van een visie op sturen en verbeteren voor Evides Infra.
  • Definiëren en implementeren van een strategiekaart en KPI-bomen voor alle klantketens.
  • Inrichten van de sturing en begeleiding van het management.
  • Inrichten van proces-verbeterborden en begeleiding van de teamleiders.
  • Opleiden van de procesexperts in procesverbetering.
  • Uitvoeren en begeleiden van proces-verbeterprojecten.

Resultaten

De nieuwe wijze van sturen en verbeteren levert Evides Infra beter inzicht in de realisatie van strategische doelstellingen. Er is sturing op alle klantketens, met betrokkenheid van alle relevante schakels. De betrokkenheid van medewerkers bij het optimaliseren van processen is vergroot. Er is sprake van een versnelling en efficiëntere uitvoering in de aanpassingen in het net, in onderhoud en in het aansluiten van consumenten. 

De kracht van iPM Partners zit in het integreren van lopende initiatieven en die te koppelen aan een visie hoe je bedrijfsprocessen integraal kunt besturen en voortdurend kunt verbeteren. In twaalf maanden zijn we erin geslaagd om de sturing van onze primaire processen significant te verbeteren waardoor op een aantal plekken de doorlooptijd is gehalveerd.

Evert ter Keurst, Algemeen Directeur Evides Infra Divisie
Terug naar overzicht
Kom in contact!
Peter Geelen
peter.geelen@ipmpartners.nl0646230617
Kom in contact!
Marcel de Wit
marcel.de.wit@ipmpartners.nl0653306733

Aanmoediging

Hoe help je de ander met meer plezier te werken en open te staan voor kansen om nog beter te presteren?

Gerelateerde artikelen

Onderwijs
Summa College: klaar voor de toekomst
Overheid
Hoe iPM gemeenten helpt meer grip te krijgen