Bel +31 (0)30 44 2 00 15,   Whatsapp of mail info@ipmpartners.nl
Home Obvion: met de klant meewonen
Deel deze klantcase

Obvion: met de klant meewonen

Om je in de hypotheekmarkt staande te houden, is onderscheidend vermogen van levensbelang. Obvion heeft dat als geen ander door. Dankzij iPM zijn processen versneld, is de betrokkenheid van medewerkers vergroot en de dienstverlening aan tussenpersonen verbeterd.

Vraag

Obvion verstrekt hypotheken aan particulieren. Het is een van de grootste hypotheekverstrekkers in het intermediaire segment. In een turbulente markt wil Obvion een betrouwbare financiële dienstverlener zijn met verantwoorde producten en een optimale dienstverlening. Het bedrijf wilde dit realiseren door de invoering van de Obvion+ formule, door frequente sturing en het continu verbeteren van zijn klantprocessen. 

Aanpak

iPM Partners ondersteunde Obvion onder meer met:

  • De ontwikkeling van de strategiekaart.
  • De vertaling van de Obvion-formule richting werkvloer met de juiste KPI’s.
  • Het definiëren van de klantprocessen.
  • Het opzetten en begeleiden van hoogfrequente sturing.
  • Het trainen van alle operationsmedewerkers op LEAN-principes met de game Top Print.
  • Het trainen van experts in LEAN, inclusief Root Cause Analyse.
  • Het ontwikkelen van een spel om strategie en kernwaarden ‘tussen de oren’ te krijgen.

Resultaten

De iPM-aanpak vergrootte de betrokkenheid van medewerkers bij het realiseren van de doelen. Processen werden versneld. De dienstverlening aan klanten en tussenpersonen verbeterde. In 2010 won Obvion het Gouden Schild en werd daarmee de beste hypotheekverstrekker in Nederland.

iPM Partners combineert LEAN en strategie met integraal performancemanagement. Hierdoor ontstaat een duidelijke sturing en verbetering op de processen die op de werkvloer begrepen wordt. Door de sturing en verbetering af te stemmen op de strategie is de cirkel rond en beweegt een organisatie in de juiste richting.

John Maes, directeur Operations Obvion N.V.
Terug naar overzicht
Kom in contact!
Peter Geelen
peter.geelen@ipmpartners.nl0646230617
Kom in contact!
Marcel de Wit
marcel.de.wit@ipmpartners.nl0653306733

KPI’s die wél werken

Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie-indicatoren kunnen helpen.

Gerelateerde artikelen

Bedrijven
Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland: naar een gedeelde strategie
Bedrijven
Qbuzz: iPM succesvol toegepast