Managementgames en bedrijfssimulaties

Je leert het beste als je het voelt

Managementgames of simulaties zijn een mooie manier om te ervaren wat de iPM-methode kan betekenen voor uw organisatie. Na een halve of hele dag zijn de deelnemers overtuigd van de noodzaak tot veranderen en is de basis voor een succesvolle verandering gelegd. Natuurlijk maken onze games onderdeel uit van onze trainingen, maar ze zijn ook op allerlei andere momenten in te zetten.

Wij bieden de volgende games aan:

Top Print

De samenwerking en teamspirit verbeteren? Klantgerichtheid en tevens uw eigen prestaties verhogen? Stimuleren om verbeterprincipes toe te passen en out-of-the-box te denken? Tijdens deze bedrijfssimulatie leert u aan welke knoppen u moet draaien om succesvol te zijn. U leert hoe u processen moet verbeteren en hoe u van verantwoording en controle komt tot sturing, verbetering en coaching. Dit op een zeer interactieve en dynamische wijze. Duizenden deelnemers gingen u reeds voor, van groepen van acht tot meer dan honderd personen.

Top Print: Root Cause Analyse & Problem Solving

De Top Print-simulatiegame leert u problemen te analyseren en de juiste oplossingen te vinden. We gaan daarbij echt de diepte in. Hoe vaak komt u het in uw organisatie niet tegen dat er allerlei issues en pijnpunten worden gesignaleerd? Hoe vindt u de samenhang? Wat betekent dit voor uw klant en uw resultaten? Wat zijn de echte problemen achter deze issues? Kunt u de financiële impact daarvan bepalen? Wat zijn de grondoorzaken van deze problemen en aan welke oplossingen moet u werken? De simulatie geeft u inzicht hoe u alle stappen van uw klantprocessen structureel kunt verbeteren.

ROCcellent 

Deze simulatie geeft onderwijsinstellingen inzicht in hoe ze voortijdige uitstroom zonder diploma kunnen terugdringen. We spelen haar met meerdere teams van zo’n negen personen. Tijdens ROCcellent draait het zowel om samenwerking als om competitie. 

TOP DEO

De TOP DEO-game is een computergestuurde simulatie die inzicht geeft in het reilen en zeilen van planningsprocessen (S&OP). Ze wordt gespeeld in groepen van ongeveer vijf personen. Elke groep representeert TOP DEO, een bedrijf in de internationale markt voor de verkoop van deodorant. In drie rondes simuleren we drie bedrijfsjaren. Het team moet proberen de prestaties van het voorgaande jaar, en de prestaties van de concurrentie (de andere teams), te overtreffen. 

Wilt u meer weten over experiential learning of een specifieke game?

Neem dan contact op met Peter Geelen.