Onze verhalen in het onderwijs

‘Onze teams zijn volwassener geworden’

‘Onze teams zijn volwassener geworden’

Rose-Marie Manders, 20-06-2019

Organisaties en medewerkers in het onderwijs moeten meer vertrouwen en autonomie krijgen. Dat vindt Petra van Lange, lid van het College van Bestuur van het Summa College. Zij werkt aan een opener organisatie, waarbij meer van onderop komt en medewerkers meer van elkaar leren. ‘Je leert het meest als je vertrouwen krijgt.’

Lees meer
Negen spelregels om definitief naar digitaal te gaan

Negen spelregels om definitief naar digitaal te gaan

Franklin Willemstein, 17-05-2019

Dat organisaties tegen digitale transformatie aanhikken is geen wonder. Want: waar begint u? Niet bij de technologie, in ieder geval, maar bij de verbeelding: hoe ziet uw organisatie er over zeven jaar uit?

Lees meer
Teams leiden: van improviseren naar regisseren

Teams leiden: van improviseren naar regisseren

Rose-Marie Manders, 13-05-2019

Leiderschap is evenwichtskunst. Je moet mensen ondersteunen maar ze ook dingen zelf laten doen. Elke leider moet dit in de praktijk leren, zo ook Bert Geelen van Summa. ‘Ik heb meer plezier in mijn werk nu ik meer aan anderen overlaat.’

Lees meer