Peter Geelen in samenwerking met Luc van Sas

2016

ISBN: 9789462761001

Prijs: €24,50

KPI's die wél werken

Van strategie naar uitvoering: hoe prestatie indicatoren kunnen helpen

De wijze waarop organisaties omgaan met Kritische Prestatie-Indicatoren (KPI’s) is één van de belangrijkste onderliggende oorzaken waarom de daadwerkelijke uitvoering achterblijft op het plan. De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze – weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten – via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI’s leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet. In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u ‘knoppen’ krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren

U leert:

  • Hoe u met KPI’s prestaties significant kunt verbeteren
  • De juiste KPI’s te bepalen en in te richten
  • De samenwerking tussen afdelingen te bevorderen
  • Hoe uw organisatie uw klanten beter kan bedienen
  • Het talent van uw medewerkers te benutten
  • Alle veranderingen te borgen en blijvend vast te houden

Uitgever: Vakmedianet
Omvang: 171 pagina’s
Hardcover

  • Leonard Geluk over KPI boek - Voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool

    "Ik heb dit boek in één adem uitgelezen. Een aanrader voor iedere bestuurder die niet alleen ambitie op het papier wil doen landen. U wordt stap voor stap bij de hand genomen hoe de organisatie samen met teams kan werken aan echte verbetering."

    Leonard Geluk Voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool
  • Maiko van der Meer over KPI's die wel werken - CEO Marine Harvest Consumer Products

    "Na het lezen van dit boek ben ik er zeker van dat deze frisse aanpak bijdraagt aan beter presterende organisaties."

    Maiko van der Meer CEO Marine Harvest Consumer Products
  • Piet van Loenhout over het toepassen van KPI's - lgemeen Directeur Berkvens Deursystemen

    "Wij werken sinds 2010 op basis van iPM en hebben zeer aanzienlijke resultaat verbeteringen gerealiseerd op faalkosten en doorlooptijden. Ook is de klanttevredenheid sterk toegenomen!"

    Piet van Loenhout Algemeen Directeur Berkvens Deursystemen
  • Rob Scholte over het boek key performance indicators die wel werken - Voormalig RvB en directielid bij Metro, Goodyear, Nestlé en Unilever

    "Prettig en belangrijk leesvoer voor iedereen die niet verstrikt wil raken in de waan van de dag en de klant niet uit het oog wil verliezen!"

    Rob Scholte Voormalig RvB en directielid bij Metro, Goodyear, Nestlé en Unilever