iPM toegepast in groeiend familiebedrijf

Verhoeven Grondverzetmachines

Succesvolle familiebedrijven, zoals Verhoeven Grondverzetmachines in Maarheeze, kenmerken zich door een hechte en klantgerichte cultuur. Dankzij hun ondernemingslust maken ze regelmatig een groeispurt door. Zo slaagde Verhoeven er na de financiële crisis in zijn aanbod te verbreden. Door het succes daarvan en een overname groeide het bedrijf als kool. Aan dergelijke groei kleeft echter het risico dat de hechte, klantgerichte cultuur onder druk komt te staan.

Lees verder

Q-Buzz past iPM toe

Q-Buzz

Bedrijven in het regionale openbaar vervoer zijn sinds 2000 concurrenten van elkaar. Om aanbestedingen te winnen, moeten zij zich duidelijk en daadwerkelijk van anderen onderscheiden. Toen Gerrit Spijksma aantrad als algemeen directeur van Qbuzz wilde hij het verschil maken met een excellente dagelijkse operatie. Zijn bedrijf moest de reiziger werkelijk op 1 gaan zetten, vond hij. Dat dacht Spijksma te kunnen bereiken via de iPM-aanpak, waarover hij had gelezen in het boek KPI’s die wel werken.

Lees verder

Klanttevredenheid 9+

Douwe Egberts Coffee Systems

Douwe Egberts Coffee Systems wilde van een sales en financieel gedreven ‘transactiefabriek’, naar een zeer klantgerichte organisatie. Met als droom: veel meer waarde voor klanten (klanttevredenheid 9+) en daardoor groei van marktaandeel. Dankzij iPM en de inzet van medewerkers lukte dit. 

Lees verder

Crisis in de bouwsector

Berkvens Deursystemen

Om te blijven presteren in tijden van economische tegenslag, moest Berkvens Deursystemen veel fitter en efficiënter worden. Samen met de medewerkers (en iPM Partners) wisten ze de faalkosten en ziekteverzuim te halveren, betrouwbaarder te leveren en de klanttevredenheid te vergroten.

Lees verder

Lean in de sociale werkvoorziening

WSD

De participatie-wet doet zijn intrede. Van een door de rijksoverheid gefinancierde uitvoeringsorganisatie naar een organisatie die zijn bestaansrecht moet bewijzen op de vrije markt. Om te blijven presteren, moest WSD-groep efficiënter en effectiever worden. Samen met de medewerkers (en iPM Partners) wisten ze de omzet te verbeteren, de kosten te verlagen en de klanttevredenheid te verhogen.

Lees verder

Een gedeelde strategie samen met iedereen

GGN

GGN is een organisatie die voortkomt uit een fusie tussen veertien kantoren met ieder hun eigen verleden. iPM hielp de organisatie voor gerechtsdeurwaarders bij het definiëren van de strategie en het uniformeren en stroomlijnen van de processen. Samen met medewerkers is verder de productiviteit verhoogd en de service verbeterd.

Lees verder

Met de klant meewonen

Obvion

Om je in de hypotheekmarkt staande te houden, is onderscheidend vermogen van levensbelang. Obvion heeft dat als geen ander door. Dankzij iPM zijn processen versneld, is de betrokkenheid van medewerkers vergroot en de dienstverlening aan tussenpersonen verbeterd.

Lees verder

Voor een betere kwaliteit van leven

KWF Kankerbestrijding

Voor een goed doel is efficiënt werken een belangrijke verantwoordelijkheid. Reden voor KWF Kankerbestrijding om scherp te zijn op efficiency. Samen met iPM Partners verkleinde de organisatie onder meer de doorlooptijd van subsidieaanvragen.

Lees verder

Verandering aan de orde van de dag

Waterbedrijf Evides

Het is niet vanzelfsprekend dat er iedere dag water is. Een bedrijf als Evides zorgt daarvoor. Zij wilden beter kunnen inspelen op de klantvraag. Met iPM verbeterde het waterbedrijf zijn proces voor aansluitingen en vergrootte de snelheid van aanpassingen in het net.

Lees verder

Wij werk(t)en voor:

alklima
Alliander
Ambaflex
Aryzta
ASML
Aviko
Bakker Magnetics
Berkvens
BisoTON
Boemer
Easywalker
ERA
Eurocaps
Evides
Foreverdirect
GGN
Gourmet
HD Solar
Hendrix Genetics
Hertek
KWF kanker bestrijding
Maxxium
Metro
van Mierlo
Mifa
Mosa
M-T-A
Nive opleidingen
NLW groep
NS
Obvion hypotheken
Owens Corning
Plato Group
Preco
Qbuzz
Reed Business Information
Ruwbouwgroep
Salland Electronics
Sitech
Sligro
SMT
Startselect
Suez
Vanderlande
Verhoeven
Versalert
Witteveen+bos
WSD