Hoe krijgen we onze organisatie op koers?

U vraagt zich af of u het maximale uit uw organisatie haalt. De focus ligt sterk op de korte termijn en op intern, maar te weinig op klanten. Hoe bereikt u via de juiste strategie de resultaten die u wilt? Welke KPI’s werken wel? Hoe betrekt u uw medewerkers bij wijzigingen van uw koers en organisatie?

Wij werken met u aan een strategie die wel werkt 

De waan van de dag plaagt veel ondernemers. Ze noemen strategie ‘dé belangrijkste uitdaging’. Tegelijk, echter, beseffen ze dat ze ‘te weinig tijd vrijmaken voor strategieontwikkeling’. Dit nummer 1-knelpunt voor ondernemers vormt een groot risico. Zeker in deze tijd waarin het speelveld snel verandert en dus vraagt om reactievermogen.

Van eilanddenken naar klantketens

Zelfs als ondernemers er wél in slagen om een strategie te formuleren, is succes nog niet verzekerd. De uitvoering blijft maar al te vaak achter op plan. Terwijl dat niet hoeft!

Een belangrijke onderliggende oorzaak voor deze strategieproblematiek is een te rigide functionele inrichting van de besturing van de organisatie: het organogram is heilig. Dit leidt tot eilanddenken en tot KPI’s die barrières opwerpen voor effectieve samenwerking. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten.

Weg met de waan van de dag

Wij weten hoe het anders kan. We halen mooie resultaten met de in huis ontwikkelde iPM-methode, waarvan klantketens, KPI’s die wél werken en teamontwikkeling de ingrediënten zijn.

Wilt u af van de waan van de dag, dan staan wij u graag terzijde. Wij helpen u bij het ontwikkelen van een strategie die wel werkt. Of bij het uitvoeren van uw strategie zodat die wel het vurig gewenste resultaat oplevert en het enthousiasme bij uw mensen terugbrengt.

Gezond verstand

Wij kunnen u ook ondersteunen met LEAN en ICT-tools, maar dringen u zulke methoden nooit op. Als het met gezond verstand kan – dat is in het leeuwendeel van de gevallen – dan doen we dat liever.

Wilt u weten hoe wij precies werken?

Bestel dan mijn boek KPI’s die wél werken, bekijk de video of nodig mij uit en ik vertel u meer.

Peter Geelen

Peter Geelen - Oprichter & bedenker iPM-methode
Peter GeelenOprichter & bedenker iPM-methode

iPM Partners & Strategie

Een gedeelde strategie samen met iedereen
case

Een gedeelde strategie samen met iedereen

GGN is een organisatie die voortkomt uit een fusie tussen veertien kantoren met ieder hun eigen verleden. iPM hielp de organisatie voor gerechtsdeurwaarders bij het definiëren van de strategie en het uniformeren en stroomlijnen van de processen. Samen met medewerkers is verder de productiviteit verhoogd en de service verbeterd.

Lees meer
Training: KPI’s die wél werken
blog

Training: KPI’s die wél werken

Peter Geelen

De waan van de dag plaagt veel ondernemers. Ze noemen strategie ‘dé belangrijkste uitdaging’. Tegelijk, echter, beseffen ze dat ze ‘te weinig tijd vrijmaken voor strategieontwikkeling’. Dit nummer 1-knelpunt voor ondernemers vormt een groot risico. Zeker in deze tijd waarin het speelveld snel verandert en dus vraagt om reactievermogen.

Lees meer
Een SLA is vaak niet zo geslaagd
blog

Een SLA is vaak niet zo geslaagd

Peter Geelen

‘Relaties die wél werken’, was het thema van de Contractmanagementdag van de Nederlandse Vereniging voor Inkopers. Als spreker mocht ik uitleggen hoe ‘KPI’s die wél werken’ hieraan kunnen bijdragen.

Lees meer
AH vs. Jumbo: 4 tips over het
blog

AH vs. Jumbo: 4 tips over het "overtreffen van de klantverwachting"

Luc van Sas

In mijn werk mag ik bedrijven begeleiden bij het bepalen van de strategie en de vertaling hiervan naar medewerkers. Wat mij daarbij opvalt is dat tegenwoordig iedereen “de klantverwachting wil overtreffen”. Het Engelse customer delight (en de daaraan gekoppelde 9+-klantervaring) zijn nu alweer een paar jaar hot. Maar wat heeft u hier als bedrijf nu écht aan?

Lees meer
Expert maakt klanten blij: van klacht naar kracht
blog

Expert maakt klanten blij: van klacht naar kracht

Peter Geelen

Elektronicabedrijf Expert laat zien wat je moet doen met klachten: de verwachtingen overtreffen. Hoe ze van een klager een fan maakten. 

Bij het aanschaffen van een nieuwe droger, twijfelde Marcel tussen twee modellen. Zou hij kiezen voor die goedkope recht-toe-recht-aan model? Of moest het die duurdere droger worden die, dankzij een automatische vochtmeter, afslaat als de was droog is? Hij koos voor het laatste model tegen pakweg 20 procent meerkosten.

Lees meer
Snelheid is niet altijd prettig
blog

Snelheid is niet altijd prettig

Peter Geelen

Veel organisaties hebben ze ingericht: contact centers. Grote aantallen telefoongesprekken dienen effectief maar vaak ook efficiënt te worden afgewerkt. Bij veel contact centers lijkt de nadruk op het laatste te liggen. Dit is ook het makkelijkst te meten.

Lees meer

Zijn passie? Bedrijven weer op koers zetten!

Peter Geelen

'Het is altijd heerlijk om te zien dat we een organisatie weer naar een hoger niveau hebben kunnen tillen.'

Lees meer over Peters talenten en drijfveren