Hoe krijgen we onze organisatie op koers?

U vraagt zich af of u het maximale uit uw organisatie haalt. De focus ligt sterk op de korte termijn en op intern, maar te weinig op klanten. Hoe bereikt u via de juiste strategie de resultaten die u wilt? Welke KPI’s werken wel? Hoe betrekt u uw medewerkers bij wijzigingen van uw koers en organisatie?

Wij werken met u aan een strategie die wel werkt 

De waan van de dag plaagt veel ondernemers. Ze noemen strategie ‘dé belangrijkste uitdaging’. Tegelijk, echter, beseffen ze dat ze ‘te weinig tijd vrijmaken voor strategieontwikkeling’. Dit nummer 1-knelpunt voor ondernemers vormt een groot risico. Zeker in deze tijd waarin het speelveld snel verandert en dus vraagt om reactievermogen.

Van eilanddenken naar klantketens

Zelfs als ondernemers er wél in slagen om een strategie te formuleren, is succes nog niet verzekerd. De uitvoering blijft maar al te vaak achter op plan. Terwijl dat niet hoeft!

Een belangrijke onderliggende oorzaak voor deze strategieproblematiek is een te rigide functionele inrichting van de besturing van de organisatie: het organogram is heilig. Dit leidt tot eilanddenken en tot KPI’s die barrières opwerpen voor effectieve samenwerking. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten.

Weg met de waan van de dag

Wij weten hoe het anders kan. We halen mooie resultaten met de in huis ontwikkelde iPM-methode, waarvan klantketens, KPI’s die wél werken en teamontwikkeling de ingrediënten zijn.

Wilt u af van de waan van de dag, dan staan wij u graag terzijde. Wij helpen u bij het ontwikkelen van een strategie die wel werkt. Of bij het uitvoeren van uw strategie zodat die wel het vurig gewenste resultaat oplevert en het enthousiasme bij uw mensen terugbrengt.

Gezond verstand

Wij kunnen u ook ondersteunen met LEAN en ICT-tools, maar dringen u zulke methoden nooit op. Als het met gezond verstand kan – dat is in het leeuwendeel van de gevallen – dan doen we dat liever.

Wilt u weten hoe wij precies werken?

Bestel dan mijn boek KPI’s die wél werken, bekijk de video of nodig mij uit en ik vertel u meer.

Peter Geelen

Peter Geelen - Oprichter & bedenker iPM-methode
Peter GeelenOprichter & bedenker iPM-methode

iPM Partners & Strategie

Een gedeelde strategie samen met iedereen
case

Een gedeelde strategie samen met iedereen

GGN is een organisatie die voortkomt uit een fusie tussen veertien kantoren met ieder hun eigen verleden. iPM hielp de organisatie voor gerechtsdeurwaarders bij het definiëren van de strategie en het uniformeren en stroomlijnen van de processen. Samen met medewerkers is verder de productiviteit verhoogd en de service verbeterd.

Lees meer
Laat u inwijden in het ‘geheim’ van werkende KPI’s
blog

Laat u inwijden in het ‘geheim’ van werkende KPI’s

Peter Geelen

Met een beetje pech worden KPI’s eenzijdige targets die de samenwerking frustreren. Zonde. Omdat ze ook heel waardevol kunnen zijn. Als u het goed doet, zijn het knoppen waaraan uw organisatie kan draaien om echt beter te worden. Voor dat laatste moet u de kunst verstaan van ‘KPI’s die wel werken’. Dit leert u tijdens een inspiratiesessie of masterclass met KPI-goeroe Peter Geelen.

Lees meer
Teams leiden: van improviseren naar regisseren
blog

Teams leiden: van improviseren naar regisseren

Rose-Marie Manders

Leiderschap is evenwichtskunst. Je moet mensen ondersteunen maar ze ook dingen zelf laten doen. Elke leider moet dit in de praktijk leren, zo ook Bert Geelen van Summa. ‘Ik heb meer plezier in mijn werk nu ik meer aan anderen overlaat.’

Lees meer
Hoe mensen gaan vliegen als je ze verantwoordelijkheid geeft
blog

Hoe mensen gaan vliegen als je ze verantwoordelijkheid geeft

Rose-Marie Manders

Ieder mens heeft talenten, maar die worden niet altijd herkend of onderkend. Dat is doodzonde. Zoek uit wat jouw collega’s kunnen, maak ze verantwoordelijk en ze accelereren. Ze komen in een flow en laten ook anderen vliegen.

Lees meer
Q-Buzz past iPM toe
blog

Q-Buzz past iPM toe

Peter Geelen

Elk bedrijf in het openbaar vervoer roept dat de reiziger op 1 moet staan. Maar dit waarmaken valt niet mee. Het vroeg bij Qbuzz om fundamentele veranderingen in structuur en cultuur. Algemeen directeur Gerrit Spijksma: ‘Onze organisatie is nu ontworpen vanuit het perspectief van de klant.’

Lees meer
Waarom ik verliefd ben (en blijf) op de staafgrafiek
blog

Waarom ik verliefd ben (en blijf) op de staafgrafiek

Loes Melssen

Voor liefhebbers, zoals ik, kunnen digitale dashboards er heel mooi uitzien. Maar net als bij het dashboard van een auto heb je er niets aan, als je niet weet hoe snel je gaat. Een ode aan effectieve visualisatie.

Lees meer

Zijn passie? Bedrijven weer op koers zetten!

Peter Geelen

'Het is altijd heerlijk om te zien dat we een organisatie weer naar een hoger niveau hebben kunnen tillen.'

Lees meer over Peters talenten en drijfveren