Hoe kunt u inspelen op veranderingen en innoveren?

Vergrijzing, transities en allerlei wetswijzigingen hebben grote gevolgen voor de zorg. Dit vraagt flexibiliteit en veerkracht. Maar mogelijk is uw zorgorganisatie traag in het zich aanpassen aan die veranderingen. Wie zich verantwoordelijk voelt voor kwetsbare mensen focust op kwaliteit van de zorg zelf. Die mag natuurlijk nooit in gevaar komen als gevolg van koerswijzigingen.

Toch is het mogelijk om zonder zorgen uw organisatie sneller te laten inspelen op veranderingen. Cruciaal is dat u uw mensen meeneemt en betrekt bij nieuwe werkwijzen en verbeteringen. Laat medewerkers vaker meedenken, meepraten en meebeslissen. Leg meer verantwoordelijkheid lager in de organisatie, of maak teams zelfs zelforganiserend of zelfsturend. Als teams wendbaarder worden, wordt uw organisatie als geheel wendbaarder.

Technologische innovaties

Het is de kunst om organisatorische en technologische innovaties zo in te zetten dat ze waarde toevoegen. Met iPM voor de zorg verzekert u zich van een aanpak die aansluit op wat u al heeft gedaan. Een aanpak die uw medewerkers, cliënten en hun verwanten betrekt bij vernieuwingen. Zodat veranderingen geen wissel trekken op de zorg maar de kwaliteit juist verhogen.

Hoe iPM Partners dat precies doet? Bel Michael Akudaman

 

Michael Akudaman - Zorgverbeteraar
Michael AkudamanZorgverbeteraar

iPM Partners & Inspelen op veranderingen en innoveren

Zelforganisatie is als zwangerschap: een beetje kan niet
blog

Zelforganisatie is als zwangerschap: een beetje kan niet

Michael Akudaman

Zelforganiserende of zelfsturende teams zijn de nieuwe heilige graal in de zorg. Maar bezint eer ge begint. Want het vergt een cultuuromslag, waarvoor veel toewijding, volharding en zelfbeheersing nodig is.

Lees meer
Hoe iPM Partners zich overbodig maakte bij Pluryn
blog

Hoe iPM Partners zich overbodig maakte bij Pluryn

Robert Bukkems

"Mooi dat wij het nu zelf kunnen". iPM Partners leert klanten hun organisaties zelf te verbeteren. Als dat lukt, vertrekken we weer. Een mooi voorbeeld is zorggroep Pluryn. Bij verschillende vestigingen oogsten ze nu de resultaten van onze aanpak.

Lees meer
De valkuil van financiële focus in de zorg
blog

De valkuil van financiële focus in de zorg

Michael Akudaman

In de langdurige zorg bestaat het risico van een te eenzijdige focus op financiën, waardoor de kwaliteit in gevaar kan komen. Met de juiste indicatoren signaleert u tijdig financiële problemen, terwijl u tegelijk goede zorg waarborgt.

Lees meer
KPI’s bij de huisartsenpost: Operatie geslaagd, patiënt ontevreden
blog

KPI’s bij de huisartsenpost: Operatie geslaagd, patiënt ontevreden

Michael Akudaman

Als je hevige pijn hebt, wil je zo snel mogelijk hulp van een huisarts. Dan is telefonische stiptheid van de huisartsenpost super, behalve als ze je stipt met een kluitje in het riet sturen.  

Lees meer

Zijn passie? De zorg!

Michael Akudaman

'‘Met mensen het verschil maken en resultaat halen, vooral als het moeilijk wordt. Dat is zijn missie. Te veel creativiteit en talent blijft nu nog onbenut.’'

Lees meer over Michaels talenten en drijfveren